Good Morning Pangandaran!

Jag är på västra Java i en liten by som heter Pangandaran. Det är regnperiod, havet är helt galet, någon har snott mina skor och jag har blivit beordrad att fixa en massa urtråkigt pappersarbete. Att jobba 8-17 är verkligen inte min grej och jag känner hur all energi bara rinner av mig. Att regnet dessutom fullkomligt vräker ner på kvällarna gör att man liksom är fångad i sitt lilla rum…utan internet och utan tv. Så som ni kanske fattar så är jag inte världens lyckligaste just nu. Jag är ingen kontorsråtta och jag hatar att bara sitta inne och glo på en dataskärm. Som tur är har jag hittat en tid på dygnet som är min…bara min! Mellan 5-6 varje morgon går jag en promenad, yogar eller simmar några längder i poolen. Hittills har det inte mer än duggregnat den timmen och idag kom till och med solen fram ett par minuter. Känns rätt konstigt att smyga ut innan hela byn vaknat och medan alla kollegor ligger och sover. Dörren till vårt hus är dessutom låst fram till klockan 6 men jag har hittat ett fönster som jag kan hoppa ut genom. Känner mig lite som en rebell varje gång jag smyger ut- och det känns faktiskt rätt bra:-) Det enda som är ok är att det faktiskt är rätt vackert här. Kan tänka mig att det var så här Bali såg ut för 15 år sen.

1 tanke på “Good Morning Pangandaran!

Lämna en kommentar