Att vända en tanke…

Tänkte skriva ännu ett inlägg om hur trist det är att ”flyga” ett skrivbord istället för ett flygplan- men det vet ni ju redan att jag tycker. Tänkte istället visa lite roliga bilder som jag hittade igår när jag gick igenom mina album och vända det trista humöret till något kul istället.  Dessutom så är jag ensam på kontoret idag så jag tänker passa på att beta av en massa grejer på min att-göra-lista istället för att låtsas jobba. Ska dessutom dricka en massa kaffe, lyssna på min musik och med tanke på surfrapporten så är det nog bäst
att jag smiter från kontoret vid fyratiden
…eller kanske lite tidigare:-) 

Byhåletaxi. Varenda byhåla i Indo är full av liknande taxicyklar. Problemet är bara att det oftast är gubbstruttar som väger 50 kg som kör så det går inte särskilt fort. För att vara
ärlig så går man fortare men ibland så orkar man bara inte i värmen.
En tur vart som helst  i byn kostar 7 spänn.

Den här är till dig Jenny! Det är liksom Thailand 2005 all over again. Bara ”Happy with fruit” som saknas. Däremot kan man åka Doughnat eller hyra en Jetsky- jag menar, varför göra en spell check innan man trycker upp en jätteskylt?

Den klassiska ambulerande enmansaffären. Finns både i moped– eller till-fots utförande. Vanligare i Indo än man kan tro. Mycket vanligare!

Den här skylten satt utanför en bur full av krokodiler.
Fullkomligt kristallklart vad som menas. Message received! 

Den helt klart vanligaste skylten i Papua. Betyder att man inte ska tugga betelnut och spotta den illröda betelnut juicen på gatan men ser mest ut som att det är
förbjudet att ha inre blödningar.

1 tanke på “Att vända en tanke…

  1. hahahahaaaaha!!! jag dör!! det är så mycket som är roligt på en och samma bild!! Tea with SHOCKING soda!! Big ufo! Doughnat!! aaahahaha!!

Lämna en kommentar